Home/Mobile marketing/Nokia: “wij zijn een internetbedrijf” Nokia: “wij zijn een internetbedrijf” Nokia heeft eerder deze week PR-gewijs zwaar uitgehaald in Londen met een resem nieuwe producten en diensten. Ons interesseert vooral het online luik dat duidelijk steeds belangrijker wordt bij de Finnen: op een bepaald moment had Nokia het zelfs over zichzelf als een ‘internetbedrijf’, al blijft het natuurlijk meer dan dat. 2007-08-31Comment Ten bewijze citeren we uit het persbericht: “Nokia President and Chief Executive Officer Olli-Pekka Kallasvuo presented Ovi and the new Nokia services for consumers, and spoke about the company’s future plans as an Internet company”. Nokia kondigde in Londen op het druk besproken Go Play event ondermeer zijn Nokia Music Store aan en het komende (lancering in november) N-Gage gamingplatform. Deze diensten, samen met een reeds bestaande navigatiedienst, komen dan weer samen onder een nieuwe paraplu waarmee Nokia al zijn internetdiensten overkoepelt: Ovi. Ovi, naar verluidt Fins voor ‘deur’, moet een soort toegangspoort zijn voor de nieuwe toestellen van Nokia tot online diensten. En precies dat is interessant: het bedrijf, dat recent ook een social networking dienst overnam en werkt aan een eigen social network en upload- en sharingplatform - Mosh gedoopt - trekt als fabrikant van multifunctionele toestellen immers voluit de kaart van een uitgebreid aanbod aan diensten en content (denk aan de Music Store). Het is niet alleen tekenend vor de duidelijke convergentie tussen Internet en mobiele telefonie en data, het is ook een indicatie dat content en diensten nog steeds ‘king’ zijn, ook in de ‘brave new mobile world’. http://www.ovi.com PR (in PDF) op deze link. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address