Home/Campaigns/Eristoff-campagne parodieert e-marketing en internet hypes Eristoff-campagne parodieert e-marketing en internet hypes U hebt ongetwijfeld al wel eens kennis gemaakt met Bill Smith, de verzonnen CEO van Eristoff, toonbeeld van graaizucht. Denk aan de ‘Pretty honest for a vodka’ campagne die ondermeer op TV liep. Smith is nu erg actief op Internet, met een satirische interpretatie van online reclame waarbij het geldgewin en opportunisme er van af druipt. Mooie satire al is het natuurlijk de vraag of je daarmee ook veel mensen bereikt want enige kennis van wat er reilt en zeilt op het vlak van online communicatie is echt wel nodig. 2007-08-28Comment De beste manier om te begrijpen wat we bedoelen is surfen naar www.eristoff.be en daar even te klikken op de afbeelding van de notebook (voor de huidige zogeheten ‘spaaractie’) of op de trofeeënkast waar je andere acties vindt (zijnde de virtuele flessen actie, de fake CEO-blog op De Standaard, de YouTube viral, de Flickr actie en de One Billion Dollar Homepage). Het zijn stuk voor stuk parodieën, onder de noemer “Hoe marketing niet moet, maar wel werkt”, op de online hypes van het moment (en uit een recent verleden), bedacht door een al even fake marketingdivisie van Eristoff (de ‘22nd floor). Mooi gemaakt, met een leuke knipoog naar allerhande hypes (wel jammer dat je altijd opnieuw bij alle subsites die geboortedatum moet invullen) maar voor de gemiddelde surfer allicht toch niet zo evident om te snappen wat de bedoeling is. Je moet al wel een beetje thuis zijn in het online wereldje. Bekijken op www.eristoff.be Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address