RSS de meest waardevolle Web 2.0 tool?

Wat is de meest waardevolle Web 2.0 tool? Volgens een recent onderzoek van Forrester, aangehaald door Emarketer, is het RSS ofte Really Simple Syndication.

post-image-3
Volgens het onderzoek wordt RSS door 23 % van de respondenten aangehaald als een tool met een ‘substantiële zakelijke waarde’. Een op drie respondenten zei bovendien RSS te gebruiken voor marketingdoeleinden.
Emarketer verwijst naar een paar belangrijke redenen die de zakelijke waarde van RSS ondersteunen. De belangrijkste: het is makkelijk te implementeren en universeel inzetbaar.
De site verwijst naar een ander onderzoek van Forrester waaruit blijkt dat RSS ook sterk aanslaat bij Amerikaanse interactieve marketeers: 40 % van hen gebruikt het of plant het gebruik er van voor reclamedoeleinden. 
Maar er zijn ook andere studies. Zo plaatst een onderzoek van de American Advertising Foundation, daterend uit november 2006, RSS qua efficiëntie lager dan bijvoorbeeld social networking sites en blogs, aldus Emarketer.

We zullen maar besluiten dat de waarde van RSS voor marketingdoeleinden afhangt van wat die doeleinden precies zijn. Voor een uitgever, als wij dus, is RSS alvast op zijn minst één van de meest waardevolle Web 2.0 tools die zorgt voor een  constantere stroom van bezoekers tussen het uitsturen van nieuwsbrieven door, traditioneel de momenten van piekbezoeken.
Back to top button
Close
Close