Home/Videos Interviews/Online pre-shoppers kopen meer offline Online pre-shoppers kopen meer offline Eind vorige maand kondigde het Amerikaanse comScore de resultaten aan van een gezamenlijk onderzoek met Yahoo naar de impact van online reclame op de in-store verkoop bij vijf grote Amerikaanse retailers. 2007-08-03Comment Uit dat onderzoek blijkt dat de blootstelling aan online reclame het online ‘pre-shoppen’, als voorbereiding op een offline aankoop, verhoogt. Die zogeheten online ‘pre-shoppers’, mensen die hun aankoop dus online voorbereiden, spendeerden gemiddeld 41 % meer bij de geanalyseerde retailers in vergelijking met consumenten die niet aan online reclame waren blootgesteld. Yahoo verwijst naar andere onderzoeken die aantonen dat 89 % van de consumenten online informatie zoekt over producten maar dat minder van 7 % van de retailverkopen online gebeurt. Of met andere woorden: wie de offline verkoop wil verhogen heeft een online reclame-opportuniteit om kopers naar zijn winkels te lokken. Meer info in het persbericht op deze link. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address