Home/Mobile marketing/TomTom wil Tele Atlas TomTom wil Tele Atlas De factor locatie wordt steeds belangrijker in het digitale gebeuren, niet in het minst in mobiele apparaten. Recent onderzoek van Canalys wees nog uit dat voor de Europese consument een GPS in de mobiele telefoon hoog op het verlanglijstje staat. Als telefonie, draadloze data en plaatsbepaling elkaar ontmoeten, ontstaat er immers een speelveld voor tal van bijzonder leuke toepassingen. 2007-07-24Comment In de strijd om de markt van de locatie-gebaseerde diensten zijn de bouwers van mobiele handsets concurrenten van de fabrikanten van persoonlijke navigatie-apparaten (de TomTom’s en Garmin’s van deze wereld). Ook op het vlak van de ‘content’ en diensten zie je interessante verschuivingen waarbij de relaties en verhoudingen nog dienen afgebakend te worden: denk aan bedrijven als Tele Atlas en Navteq in hun relatie tot bedrijven/klanten als Google en fabrikanten van handsets die soms hun eigen Maps aanbieden. En het moet eigenlijk nog allemaal echt beginnen. Het is allicht tegen de achtergrond van al die evoluties dat we de gisteren aangekondigde plannen van TomTom om Tele Atlas over te nemen moeten zien: het gezamenlijk creëren van nieuwe oppportuniteiten. Maar natuurlijk zou een samengaan van de twee ook voordelen opleveren in de huidige, mature, markt van de PND’s waarin TomTom vandaag actief is, met een nauwere integratie van apparaten (PND’s) en content (kaarten) en een sterkere positie op de markt. TomTom heeft 2 miljard euro veil voor TeleAtlas. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address