Jaloerse computers zorgen voor ophef

Je hebt ongetwijfeld al hier of daar advertenties opgemerkt voor de Nokia Nseries en specifiek voor de Nokia N95, het Zwitserse zakmes onder de mobiele telefoons (al mogen we het eigenlijk niet zo noemen). Nokia zet die multifunctionaliteit in de etalage met behulp van de slogan “It’s what computers have become”. En daar heeft These Days nu een hilarische internationale campagne aan gekoppeld (Nokia EMEA). Het idee: als de Nokia Nseries de toekomst van de computer is, dan moeten die computers verrekte jaloers zijn…

post-image-3
En dus is er een wereldwijde golf van jaloerse computers die hun baasjes aanvallen. Het resultaat: lelijke wonden, ‘schokkende’ video-getuigenissen en hilarische tips om je te beschermen (kijk bijvoorbeeld naar de speciale koffietas - ‘disguise mug’).

Enfin, dit is zo één van die acties waar je niet te veel woorden vuil aan wil maken omdat je weet dat hij zal aanslaan (en een kijkje meer zegt dan woorden). Een bezoekje aan YouTube en daar de woorden ‘jealous computers’ intikken leert alvast dat het ding effectief doet wat het moet doen: buzzen.

We leren verder nog dat het om een geïntegreerde campagne gaat waarbij naast de site, de (in New York geschoten) video’s en de WOM via internationale en lokale bloggers, stickers, T-shirts en posters op de goegemeente zullen worden losgelaten. Of met andere woorden: wordt vervolgd.

Wie zich geroepen voelt kan ook zijn eigen creatie posten. Mogelijke beloning: een T-shirt.
 
 
Back to top button
Close
Close