Home/Webdesign/Meteo.be: het (hopelijk) mooie weer in een nieuw kleedje Meteo.be: het (hopelijk) mooie weer in een nieuw kleedje Tot mijn dagelijkse surftochten op het wereldwijde web behoort steevast ook een bezoekje aan de weerpagina’s. Zeker in deze verzopen zomerdagen. Meestal gaat het daarbij richting Teletext-pagina’s. Maar dat zou wel eens kunnen veranderen: het KMI (kort voor Koninklijk Meteorologisch Instituut van België) heeft immers een gloednieuwe webstek gelanceerd die veel frisser en gebruiksvriendelijker oogt dan de tot nu toe erg archaïsch aandoende site. 2007-07-06Comment Niet dat dit de bezoekers weghield: de site, meteo.be, noteerde dagelijks meer dan 80.000 bezoekers. De nieuwe website van het KMI is van de hand van Kunstmaan dat er een grondige restylingoefening op losliet. Kunstmaan zorgde ook voor een gimmick door de headerfoto van de site mee te laten variëren met het tijdstip (dag/nacht) en het weertype. Kunstmaan stond in voor het creatieve ontwerp en de usability, dochter Smartlounge dan weer voor het technische luik. Naast de weersvoorspellingen bevat Meteo.be uiteraard de nodige informatie over de organisatie zelf, educatieve info over het weer, de berichten op maat van diverse doelgroepen en allerlei mogelijkheden om op de hoogte te worden gehouden van recente weerevoluties, ondermeer via SMS. www.meteo.bewww.kunstmaan.be Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address