De iPhone-gekte in zoekopdrachten

We zijn er tot nu toe in geslaagd om geen enkele keer in de iPhone hype te vervallen. De smartphone van Apple was de afgelopen maanden nochtans alomtegenwoordig waarbij het veel technologieblogs duidelijk te doen was om de hype zoveel mogelijk uit te melken qua zoekmotortrafiek.

post-image-3
De lancering van de iPhone is dan ook een ongezien staaltje buzz en dat kon je al maanden merken, met een duidelijke piek in de weken voor de lancering. Sommige gespecialiseerde blogs hadden het alleen nog over de iPhone, vanuit zowat alle mogelijke invalshoeken.
Marketingvox.com herneemt enkele cijfers en grafieken van comScore over de impact van de iPhone op het zoekmotorgebeuren in de VS.

Daarin zien we dat de Amerikaanse surfers sinds begin dit jaar (de iPhone werd op 9 januari aangekondigd op Macworld) gemiddeld 274.000 iPhone-gerelateerde zoekopdrachten intikten en meer dan 2 miljoen click-throughs naar de website van Apple opleverde.

Gedetailleerde resultaten op deze link.
 
Back to top button
Close
Close