Home/Campaigns/SmartAds: personalisatie tot op creatieniveau bij Yahoo SmartAds: personalisatie tot op creatieniveau bij Yahoo Ooit was het leven van een mediamens vrij simpel. Met de versnippering van de media en de personalisatietechnieken voor reclame werd het al wat moeilijker. En terwijl het gros van de adverterende goegemeente nog vol vraagtekens zit over complexe dingen als behavioural targeting, komt Yahoo met alweer een stapje verder in de richting van sterk gepersonaliseerde (online ) reclame. 2007-07-03Comment Yahoo heeft gisteren namelijk SmartAds voorgesteld, een gloednieuw systeem voor display advertising waarbij adverteerders niet alleen diverse reclameboodschappen targeten in functie van het profiel/de locatie/het gedrag van de surfer, ook de inhoud van die boodschappen zelf wordt lichtjes aangepast zodat er een veelvoud aan creaties ontstaat. SmartAds laat consumentenmerken namelijk toe om gegevens uit hun (voorraad- en andere) databanken te koppelen aan diverse individuele parameters van de surfer. Op die manier kunnen er letterlijk duizenden varianten van één zelfde advertentie circuleren met telkens andere inhoud naargelang de woonplaats en het gedrag van de surfer met data als de voorraad van een lokale verdeler en zo meer. Het lijkt ons een helse opgave voor de adverteerders, die meestal toch nog in vrij strakke stramienen denken, om op die manier aan de slag te gaan met reclame. Waarom het dan wel doen? Efficiëntie… Lees op deze link. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address