Home/Buzz marketing/Blogrelletje voor Google Blogrelletje voor Google Google, of beter één van zijn medewerkers, heeft afgelopen weekend een fikse discussie in gang gezet rond het gebruik van corporate blogs. De rel draait rond een post van Google’s Lauren Turner, die als Account Planner instaat voor klanten uit de sector van gezondheid en farmaceutica. 2007-07-03Comment Turner postte een stukje waarin ze verwees naar de nieuwe film van Michael Moore, het filmisch geweten van links Amerika. Die film heet zoals je allicht weet Sicko en pakt het gezondheidssysteem in de VS aan. Turner gaf in haar sneer een duchtige sneer aan het adres van Moore door hem in bedekte termen te verwijten gebruik te maken van emotionele gezondheidsverhaaltjes uit de marge. Of met andere woorden: het gezondheidssysteem in de VS is veel beter dan Moore wil doen uitschijnen. Ze voegt er aan toe dat de farmaceutische industrie eenzijdig afgeschilderd wordt als gedreven door geld en marketing, en ze de oprechte zorg van de sector voor de gezondheid van de mensen negeert (vrij vertaald). Kan allemaal wel zijn maar het is toch wel vreemd hoe een reclame-salespersoon van Google, die meer reclamecentjes uit de farmabedrijven moet melken, dit op een officiële blog van Google kan beweren zonder enige gefundeerde kennis van zaken in een zeer zwaar beladen materie. Vooral omdat de bedoeling van de post duidelijk is: Turner roept farmabedrijven op om meer geld te pompen in Google reclame om ‘de feiten juist te stellen’. Dat lijkt ons trouwens een foutieve premisse: dat reclame een middel zou zijn om de waarheid te vertellen. De post van Turner ging al snel de blogosfeer rond. Ze postte ook een opvolgbericht op de blog, één van de velen die Google opzette om conversaties op te starten met specifieke sectoren. Daarin zei ze dat het niet om de officiële mening van Google ging maar om die van haar en dat Google ook openstaat voor Michael Moore als hij zijn film wil promoten… De grens tussen commercieel opportunisme en gefundeerde opinie is soms flinterdun. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address