Internet: 14 % van de wereldwijde bestedingen in 2011

We hebben nog geen tijd gehad om er volledig door te fietsen maar we wilden u toch niet onthouden dat PricewaterhouseCoopers zijn “Global Entertainment and Media Outlook 2007-2011” is verschenen, een referentiedocument voor wie de grote lijnen in de media-evoluties wil kennen.

post-image-3
Op Marketingvox lezen we enkele kernconclusies uit dit wereldwijde rapport:

- Dubbelcijferige groei voor de digitale en mobiele bestedingen over de volgende 5 jaren in alle regio’s
- Convergente platformen scoren met eveneens dubbelcijferige evoluties voor de bestedingen inzake de distributie van media over convergente platformen
- Bijna de helft van de groei van de industrie komt de volgende 5 jaar via online en draadloze technologieën
- Het aantal breedbanders stijgt de komende 5 jaar van 300 naar 540 miljoen
- Het aantal draadlozen stijgt dan met 1,1 miljard tot 3,4 miljard mensen
- Internet blijft het snelst groeiende reclamemedium met naar verwachting een jaarlijkse groei van 18,3 % tot 73 miljard USD in 2011 ofte 14 % van de wereldwijde mediaspend.
 
Back to top button
Close
Close