Brussels Airlines zet de Second Life stap

Alle weifelaars en twijfelaars ten spijt blijft Second Life adverteerders aantrekken, op zoek naar buzz, experimenten en nog zo veel meer. De laatste in het rijtje is ons eigenste Brussels Airlines.

post-image-3

De luchtvaartmaatschappij deed beroep op Emakina om een Second Life actie op te zetten. Zoals we tegenwoordig wel vaker zien, wordt de actie daarbij niet strikt tot het virtuele universum zelf beperkt maar kreeg het een verlengstuk op andere dragers, in dit geval een website.

Hoe zit de actie in elkaar? Brussels Airlines heeft op een twintigtal eilanden in Second Life interactieve kiosken staan. Met die kiosken kunnen SL’ers op hun ‘favoriete eiland stemmen’.

Het klassement dat daaruit resulteert staat op een website, www.b-places.com. Daar kan de surfer de link naar de verschillende bestemmingen vinden. Bovendien kan hij zelf SL plekjes voorstellen. Einddoel: “een gids worden van de ‘places to be’ op Second Life” (vanwaar de naam).

Vooraleer u denkt ‘och nee, toch niet opnieuw Second Life’ toch even een paar bedenkingen meegeven want wij vinden de campagne best wel relevant, en wel hierom:

- ten eerste: Second Lfe is een internationaal allegaartje, een luchtvaartmaatschappij is per definitie internationaal bezig
- ten tweede: de link tussen het concept en de activiteiten van Brussels Airlines ligt voor de hand
- ten derde: het creëren van een website met favoriete plekjes in SL zou wel eens een zeer goed idee kunnen blijken te zijn voor al wie zich bij zijn SL-bezoek afvraagt waar hij in hemelsnaam nu weer heen moet.

Tenslotte nog dit voor de SL-liefhebber; bij de kiosken van Brussels Airlines in SL kunt u een gratis HUD krijgen.

Back to top button
Close
Close