Accent: “Imagocampagne doortrekken in kantoorvitrine”

De West-Vlaamse uitzend- en selectiegroep Accent – al enkele jaren de snelst groeiende in zijn sector met ondertussen meer dan 70 kantoren – heeft zopas getekend voor een ambitieus digital signage project. Overal worden scherm geïntegreerd in de nieuwe huisstijl van de Accent-kantoren. De vitrine en de wachtruimte krijgen een LCD-scherm met een mix aan informatie en imagoversterking, met inbegrip van videobeelden.

post-image-3

Die vervangen het klassieke vitrineconcept met een waslijst aan vacante jobs. “Wie onze kantoren binnenstapt, zoekt gewoon een job. De klassieke vitrine wordt daarbij nauwelijks bekeken”, stelt Wim Van Haelemeesch, ICT-directeur bij Accent, vast. Het nieuwe raamconcept moet daarom vooral opvallen en inspireren – en daarbij de opvallende, sexy uitstraling van de jongste imagocampagne van Accent verder uitdragen. Zo worden onder meer beelden uit de tv-spot hergebruikt op het scherm in een opvallende oranje mediazuil. Het digital signage project wordt kortom gezien als een onderdeel van de huidige multichannel-campagne (tv, radio, outdoor, web én de eigen vitrines).
Als platform voor het aansturen van de beeldschermen koos Accent uiteindelijk voor kersverse technologie van Cisco, in nauwe samenwerking met de vertrouwde IT-huisleverancier Lebon IT Services.
 
Het contract bij Accent is meteen de eerste Cisco-referentie in België, en allicht één van de eerste in Europa. In de studieronde deden enkele andere leveranciers een voorstel (Isys, het consortium Telindus-Digitopia-Dzine en PlasmaTuVu). De keuze voor Cisco werd vooral gemaakt omwille van de veelzijdigheid van het bijhorende CMS én de relatief grote technologische openheid.
 
“We hebben 10 eigen ontwikkelaars om dit project volledig te laten doorgroeien. We wilden dus geen gesloten systeem”, benadrukt Wim Van Haelemeesch. Bovendien was de bekendheid met Lebon IT, met Cisco en het hergebruik van het bestaande Cisco-netwerk een duidelijk pluspunt.

Initieel zou aan het bestaande netwerk zelfs helemaal niets worden gewijzigd. Dankzij de intelligentie van de Cisco-software kan de videofeed worden doorgestuurd naar de kantoren tijdens de daluren of ’s nachts (downtime upload). Zo wordt overdag de bestaande bandbreedte gevrijwaard.

Initieel zullen de beelden dus niet ‘live’ zijn, maar bijvoorbeeld wel dagelijks aanpasbaar. In de beginperiode ligt de nadruk bovendien op video-content in het kader van de lopende imagocampagne. Daarna zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om nieuwe vacatures volautomatisch op het scherm te tonen, per kantoor of in meerdere kantoren tegelijk. “Live TV kan op termijn, maar dan krijg je wel een impact op het netwerk”, besluit Wim Van Haelemeesch.
 
Back to top button
Close
Close