Quick en digital signage: “11 procent meetbare meerverkoop”

De Belgische hamburgerketen Quick heeft, na succesvolle experimenten in Frankrijk, een digital signage platform uitgerold naar al zijn verkooppunten in ons land. “We zitten nu volledig in de tweede uitbreidingsfase”, vertelt Theo De Meyer, CEO van World of Droids en huisleverancier van deze technologie bij Quick. De digitale panelen bevatten geanimeerde promoties, maar bijvoorbeeld ook een live content feed met de weersverwachtingen van het KMI.

post-image-3

De case van Quick is een perfect voorbeeld van de mogelijkheden van digital signage voor sales promotion in het verkooppunt. De promoties zijn enerzijds gericht op het stimuleren van repetitieve verkoop (loyalty), en anderzijds ook op complementaire producten zoals desserten (upselling).
 
Quick zou daarbij een meetbaar resultaat hebben behaald van 10 à 11 procent meerverkoop op de producten die via digital signage in het verkooppunt worden aangeprezen.
 
“We zijn ervan overtuigd dat Quick een duidelijke Return-op-Investering boekt, tot op het allerlaatste scherm”, stelt Theo De Meyer. “We wisten dat het werkt, op basis van de pilootprojecten in Frankrijk.”
 
Binnen de visuele ruimte kunnen enerzijds veel meer promoties worden aangeboden, benadrukt hij.  Bovendien blijkt een veel meer gerichte marketing mogelijk, naar complementaire producten, Out-of-stock-situaties... “Een campagne kun je op gelijk welk moment bijsturen. Eén telefoontje en het is opgelost”, aldus Theo De Meyer.
In theorie zou het zelfs mogelijk zijn om de promotie-acties volautomatisch te gaan plannen in functie van het stockniveau. Dit wordt echter nog niet in de praktijk gebruikt – wel een simpel telefoontje om de wijzigingen aan te vragen.
 
Back to top button
Close
Close