De Europese online zomercampagne van Kensington

De zomer komt er aan en dus ook de zomercampagnes. Kensington, een bedrijf dat allerhande computeraccessoires slijt, veelal voor mobiele toepassingen, kiest hierbij volop voor het Web.

post-image-3
Het bedrijf lanceert een website waarmee de Europese surfer zijn favoriete zomerhit kan kiezen.

De campagne kreeg de naam ‘Summer Essentials’ en heeft ook duidelijk een doel op het vlak van het uitbouwen van een consumentendatabank.

Zoals dat hoort bij een gelijkaardig concept, zijn er ook prijzen aan verbonden.

De koppeling tussen het concept en het merk gebeurt door de voor de hand liggende koppeling tussen concept (muziek) en producten (ondermeer MP3-toestanden) en doordat Kensington, in de lijn van de zomerhit-top, op de site ook een Top 10 van meest ‘hotte’ zomerproducten uit zijn stal plaatst.

Een beetje vreemd is wel dat het kiezen van de favoriete zomerhit zich beperkt tot een simpel invulveld. Geen suggesties, geen voorbeelden, geen MP3's, geen content, gewoon intikken.
Back to top button
Close
Close