Home/Campaigns/Adviesnetwerk rond corporate blogging Adviesnetwerk rond corporate blogging i-SCOOP, het bedrijf dat ondertussen alweer bijna vijf jaar geleden deze website opstartte, begint een nieuwe dienst om bedrijven te begeleiden bij het opstarten van een bedrijfsblog, PR-blog of groepsblog, of het doorgronden en inzetten van de blogosfeer in de marketing- en communicatie-inspanningen. 2007-06-11Comment i-SCOOP was de laatste jaren actief betrokken in de opstart en begeleiding van diverse (soorten) bloggingprojecten en wil die expertise nu gebundeld aanbieden aan bedrijven. Het bedrijf doet dat niet alleen: onder het motto “connected en collaborative intelligence” is waardevoller dan individuele know-how, werd een netwerk opgebouwd van freelance specialisten op het vlak van corporate blogging, waarbij ieder individueel lid gespecialiseerd is in één van de vele facetten er van: het PR-aspect, de strategie, change management (transparantie en conversatie), opleiding van de teams om relevante content te produceren, de technische kant van de zaak en zo voort en zo verder. Het adviesnetwerk, waarvan je de eerste leden (er komen er op termijn nog een paar bij) hier vindt, kan op verschillende manieren worden ingezet: - Binnen een gecentraliseerd project waarbij i-SCOOP de lead neemt en de juiste experts inschakelt in functie van de aard van het project- Binnen de selectie van een consulent in het kader van een tijdelijk en/of beperkt project waarbij i-SCOOP een ‘matchmaker’ is en de consulent rechtstreeks met de opdrachtgever werkt- In het kader van één of meerdere brainstormingsessies, workshops of opleiding waarbij één of meerdere consulenten samen met de klant ‘ping-pongen’ over het opzetten van een project of een training verzorgen. De combinatie van praktijkervaren experts biedt de klant het voordeel dat hij voor een al dan niet beperkte tijd de nodige ervaring in huis haalt om met succes een project op te starten. De initiatiefnemers: “Veel bedrijven investeren tijd, moeite en geld in het verwerven van theoretische kennis door het aanschaffen van dure rapporten, het bezoeken van tijdrovende evenementen en dies meer. Met onze aanpak halen ze die theoretische kennis letterlijk in huis en moeten ze zich bovendien niet beperken tot de theorie maar krijgen ze een team dat ook weet hoe je in de praktijk successen boekt”. De initiatiefnemers denken er overigens aan om deze vorm van ‘collaborative, peer-to-peer & connected’ praktijkervaring uit te breiden naar andere domeinen van de (interactieve) marketing. Ze besluiten: “Niemand heeft de wijsheid in pacht en, de wet van Metcalfe vrij interpreterend: de waarde van een netwerk is gelijk aan het kwadraat van zijn leden”. http://www.businessblogging.be/ Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address