Cuckoo Awards 2007: de winnaars

Gisteren werden de Cuckoo Awards van het BDMV uitgereikt. De hoofdkoekoek, de Cuckoo Award for Efficiency, ging naar het ‘Smaakontdekkingsprogramma’ van Blédina Danone door Tequila/Agency.com De eerste award voor de beste iDTV applicatie ging naar Ford en Ogilvy voor de spot rond de Ford S-Max. i-merge viel in de prijzen in de rubriek E-marketing.

post-image-3
Het Leuvense bedrijf deed dat met zijn ‘Person of the Year’ campagne (zelfpromotie) die het opzette naar aanleiding van het fameuze Time artikel.

Verder noteren we dat een gezamenlijke acie van GB en Unilever (werk van Direct BBDO) twee Awards in de wacht sleepte: B2C en Targeted DM.

Direct BBDO viel overigens, net als Tequila, drie keer in de prijzen.

Direct BBDO won, naast met de vermelde GB/Unilever actie ook nog eens in de categorie ‘Creative Use of the Letterbox’ met werk voor Kluwer uitgevers.

Tequila scoorde met Blédina Danone, Telenet’s ‘De Sterren wachten wel’ (B2B) en Eurostar zijn “Lonely Businessmen’s Wives Helpshop” (Integrated).

OgilvyOne scoorde één keer met de ‘Onder hoogspanning’ campagne voor Electrabel (Innovation), LG&F/Snow haalde ‘Creativity’ award binnen met ‘Ieder zijn plan’ voor Plan België, en  180 Amsterdam won in de categorie ‘Interactive TV’ met de ‘Sex change’ actie van Opel.
 
Back to top button
Close
Close