Nieuwe records voor online reclamebestedingen in de VS

De online reclamebestedingen blijven ook in de VS met indrukwekkende percentages groeien. Volgens de kersverse cijfers van het IAB en PricewaterhouseCoopers voor het volledige kalenderjaar 2006, stegen de online reclame-inkomsten afgelopen jaar met 35 % op jaarbasis tot een totaal van 16,9 miljard USD.

post-image-3

Online reclame in de VS in 2006: display advertising en search advertising dominerenVooral adverteerders uit het consumersegment sturen de groei van de internetreclame: consumer-adverteerders zijn goed voor 52 % van alle bestedingen (en binnen die categorie komt het gros van de investeringen uit de retail) .

Op de twee plaats volgen de leveranciers van financiële diensten (16 %), op de derde de computerindustrie (10 %) en op de vierde telecom (8 %).

Op het vlak van de gebruikte formaten zien we dat display advertising in 2006 goed was voor 22% marktaandeel. Rich media (incl. video) is goed voor 7 % en sponsorships voor 3 %.

Keyword search haalde 40 %, zoekertjes 18 %, e-mail 2 % en lead generation 8 %.

Op het vlak van de ‘pricing models’ inzake online reclame zien we dat de overeenkomsten op basis van performantie stijgen van 41 % tot 47 % op jaarbasis, terwijl ook de impressie-gebaseerde modellen lichtjes stijgen, tot 48 % (komende van 46 %).

De grote verliezer zijn de zogeheten hybride modellen.

Je vindt het volledige rapport (in PDF) op deze link.
http://www.iab.net/resources/adrevenue/pdf/IAB_PwC_2006_Final.pdf
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Back to top button
Close
Close