De waarde van een blog wordt bepaald door de content

Onze collega’s van Marketingfacts.nl berichten over een studie die door Ruigrok/ NetPanel, in samenwerking met The Next Web Conference, werd uitgevoerd naar het gebruik en de kennis van online social networks, blogs en Web 2.0 door onze noorderburen.

post-image-3

Daaruit blijkt dat 4 op 10 Nederlanders actief zijn in online netwerken. Al moeten we er meteen aan toevoegen dat de definitie van online netwerken nogal ruim werd opgevat (lees ook de discussies op Marketingfacts).

Hoe dan ook: het rapport bevat een aantal erg interessante gegevens, onder meer over het type informatie dat gebruikers al eens hebben opladen. Zo blijkt dat foto’s verreweg het meest opgeladen type door de surfer opgeladen content is bij onze noorderburen, gevolgd door beschrijvingen van interesses of hobby’s en door klachten over een bedrijf of organisatie (23 %).

Ook blijkt dat zes op 10 Nederlanders nooit een blog bezoeken. Wanneer de bloglezers gevraagd werden waar ze het meest naar kijken om te bepalen of een blog betrouwbaar is, antwoordde het gros van de respondenten ‘inhoud’ (de relevantie en waarde van de content dus). Taalgebruik eindigt tweede. Links van en naar andere sites derde.

Lezen op Marketingfacts (en downloaden in PDF) via deze link.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Back to top button
Close
Close