Interactief talent zoeken in tijden van schaarste: een kwestie van creativiteit?

TEQUILAAgency.com laat weten dat het dit voorjaar in totaal 17 nieuwe medewerkers wist aan te trekken. Het bedrijf vindt één en ander de moeite van het vermelden waard in een “booming interactieve markt…die barst van de headhunters, gretig op zoek naar de schaarse kandidaten”. Het klopt inderdaad dat de zoektocht naar interactief talent in de regel allesbehalve eenvoudig is in de huidige marktomstandigheden.

post-image-3

Het geheim? Het bedrijf meent alvast dat de ruchtbaarheid rond de rekruteringscampagne via Second Life de instroom van nieuw volk heeft versneld.

Betekent dit dat Second Life een ideaal rekruteringsplatform is? Uiteraard niet: wel de buzz die je creëert als je als eerste gebruik maakt van sterk in de aandacht staande fenomenen.

Wie niet graag ‘volgt’ kan natuurlijk altijd naar de ‘next big thing’ kijken. Wanneer bijvoorbeeld de eerste actie via Twitter, om maar iets te zeggen.

Een andere aanpak is de parodie op de hype, zoals Prophet bewijst met een Second Life parodie voor Cernum (de skyscraper draait ook op Digimedia).

Al kun je natuurlijk ook  voor andere pistes kiezen zoals wedstrijden.
 
Denk bijvoorbeeld aan de Cannes Hunting actie van i-merge, die een paar weken geleden ten einde liep.

Zelfs melkflessen worden tegenwoordig ingezet zoals de These Days fles bewijst die één van onze medewerkers vorige week meebracht van één of ander evenement…

Back to top button
Close
Close