Sony Music Entertainment bouwt community van bloggende muzikanten uit

Voortaan kunnen Britse artiesten, willen zij hun nieuwste muziekspinsels naar twee van Sony BMG’s labels sturen (met name Columbia en RCA), hun oude cd-apparatuur op zolder zetten. Zij worden immers uitgenodigd om hun eigen blog te maken op een van de platforms die het merk daartoe in samenwerking met Vox et Sixapart opgericht heeft.

post-image-3
Sony heeft er inderdaad voor gekozen dit unieke kanaal in te zetten als recruteringsmiddel t.a.v. toekomstige artiesten, aan wie een aangepaste dienstverlening voorgeschoteld wordt: het delen van samples, maar ook van foto’s en video’s van de groepen in wording, data van optredens, oprichting van communities van ‘verwante’ groepen en bevriende fans.
 
Het doel? De artiesten zelf een maximale buzz laten genereren rond hun eigen blog om zo de aandacht te trekken van de managers van voornoemde labels, die daarop over de toekomst van de groep in kwestie zullen beslissen.
 
Drie weken na hun lancering hebben de twee labels al meer dan 1.000 artiestenblogs geregistreerd. Wie het schoentje past: je kan er je eigen blog gaan maken. Want zelfs al geeft Sony aan voorrang te willen geven aan Britse artiesten, niets weerhoudt je ervan om zelf aardig wat buzz op te wekken en zo al hun aandacht te krijgen.
 
De communities van de artiesten in wording vind je op:
http://www.columbiademos.co.uk/
http://rcademos.vox.com/
 
Een bijdrage van Caroline Maerten, Rolling Talks

Back to top button
Close
Close