Home/Campaigns/Internet is geen medium Internet is geen medium Tijdens zijn presentatie die hij recent gaf op de BMMA, zei Arno Otto (commercieel directeur van regie AdLink voor Europa) dat het Net geen medium op zich is. 2007-05-07Comment Naar analogie met de elektriciteit ziet hij het veeleer als een kanaal via het welk op een dag alle traditionele kanalen zullen passeren eens ze hun transformatie naar het digitale formaat hebben gerealiseerd.Arno Otto trekt twee conclusies uit zijn hypothese. - Vermits Internet in de eerste plaats een kanaal is, heeft het geen echte innovatie met zich meegebracht in de reclameformaten die allemaal hun evenknie hebben gevonden op het Web. Enkel de gesponsorde links in zoekmotoren en hun kost per klik zijn een vernieuwende factor tegenover de klassieke reclame.- Vermist bannering het dominante formaat blijft (hoewel Search Engine Advertising flink diens hegemonie bedreigt) profiteert de geschreven pers (in de meest brede zin) het meest van de impact van Internet op onze mediaconsumptie. Wat denkt u? Reageren op deze link. Een bijdrage van Olivier De Doncker Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address