Location-based gamen bij La Mosca

Gisteren maakte La Mosca de officiële lancering bekend van The target, het “eerste commerciële GPS-game ter wereld”. Het bestond al even en is een initiatief van Kristof Van den Branden, een oudgediende van de interactieve reclamesector, die als bordspelliefhebber al van voor de eeuwwisseling met het idee zat en het met steun van het IWT wist te realiseren.

post-image-3

The target is één van de ‘producten’ van La Mosca dat zich situeert in de dit jaar echt wel exploderende niche van location-based applicaties.

Om The target te spelen heb je een GSM en GPS nodig en je haalt al spelende meteen ook nog eens een frisse neus want zoals dat hoort bij location-based applicaties speelt één en ander zich buiten af.

The target is een achtervolgingsspel dat al in Antwerpen en Gent werd gespeeld en ook in andere Vlaamse en Nederlandse steden op het menu staat.

Om één en ander laagdrempelig te houden kunnen kandidaat-spelers ook een GPS/GSM ontlenen bij gamecenter Outpost.

Verder is The target ook in te zetten in het kader van een incentive of teambuilding. Hiervoor werkt La Mosca samen met evenementenbureau Kelly Events (maximaal 36 spelers in Gent, Brugge, Oostende, Antwerpen, Leuven, Hasselt en Brussel). Ook in Nederland is er een partner en zijn er al vier steden waar één en ander mogelijk is.

Tekst, uitleg en andere applicaties van La Mosca op http://www.lamosca.be.

Back to top button
Close
Close