Home/Buzz marketing/Buzz seeding: rekening houden met 7 factoren Buzz seeding: rekening houden met 7 factoren Als je overweegt om een buzz seeding-campagne op te starten (m.a.w. steunen op invloedrijke bloggers om je product naar buiten te brengen), verlies dan niet de 7 kernfactoren uit het oog die op de blog van Attentio uit de doeken worden gedaan. 2007-04-26Comment Attentio is een Europees monitoringbedrijf dat in Brussel gevestigd is.1- Expertise: beheerst de blogger je domein? Je vormt je er al snel een idee van door na te gaan welke de blogrubrieken zijn en waar de laatste posts over gaan.2- Frequentie: hoe regelmatiger de blogger post, des te groter is de kans dat hij of zij het over je product heeft en dat dat snel gebeurt.3- Reputatie: is je blogger een beetje, nogal of heel invloedrijk? Check de referenties van andere bloggers, de links die naar de blog verwijzen, het aantal commentaren, het aantal abonnees op de RSS feeds en je zal je al een goed idee over de zaak kunnen vormen. 4- Localisatie: je selecteert best bloggers uit verschillende regio’s. Zo bekom je natuurlijk een betere dekking, maar je verkrijgt bovenal feedback die bepaalde streekgebonden eigenheden kan helpen uitlichten.5- Verscheidenheid: spits je niet enkel toe op de invloedrijke bloggers in je specifieke veld. De reacties binnen verschillende communities – en hun leespubliek – zullen meer gediversifieerd zijn dan binnen eenzelfde groep. 6- Demografische gegevens: de leeftijd en het geslacht van de bloggers kennen kan onontbeerlijk blijken om je doelgroep te bereiken – en is absoluut doenbaar mits een minimum aan research.7- Doelgroep: je doet er beter aan invloedrijke niche-bloggers aan te spreken eerder dan opgenomen te willen worden door veelbezochte blogs. De beste manier om ‘word of mouth’ te creëren is alsnog het waard te zijn. Een bijdrage van Caroline Maerten, Rolling Talks Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address