Second Life parodie bij Prophet

Marketing en Second Life. Het blijft voor gekissebis zorgen in de sector. Bij Prophet hebben ze Second Life alvast anders ingezet in een reclamecampagne voor één van hun klanten. Niet door iets te doen met SL maar door het opzetten van een parodie rond SL.

post-image-3

De actie is voor Cernum, een IT-bedrijf dat zich specialiseert in CRM en daarbij vooral met SAP werkt. Cernum is op zoek naar nieuw volk en dus moest er een HR-campane opgezet worden.

Prophet werkte daarbij een parodiërende actie rond SL op. Het idee: laat de anderen maar rekruteren via (lege) jobhoekjes in SL, wij geven de mensen een echt tweede leven, ‘get a real second life’ is meteen het thema voor de actie.

Bekijken op www.cernum.com/secondlife

Een tweede actie voor de zelfde adverteerder is een wat ‘over the top’ microsite rond een zogeheten ‘bootcamp’ dat Cernum organiseert om afgestudeerden aan te trekken voor een gratis training van 3 weken in augustus (jawel).

Bootcamps zij typisch Amerikaanse fenomenen waarbij je in een crash course kort maar krachtig wordt intensief ondergedompeld in een thema.

Bekijken op www.believers.be/bootcamp
Back to top button
Close
Close