Het roze huis: nu ook een reclamecampagne

Nog niet gehoord van het roze huis? Ik tot gisteren ook niet. Nochtans rolde het bij een aantal bloggers de laatste dagen flink over, euh, het klavier.

post-image-3

Een streepje Joe Cocker, blije familiekiekjes en vrolijke levensberichtjes zijn de ingrediënten waarmee Jan Dejonghe, creatief directeur bij reclamebureau VVL/BBDO, een filmpje ineenstak over zijn te koop staande huis in Hoeilaart en op YouTube postte.

Prompt postten een aantal mensen van LG&F een lichtjes aangepaste versie waarbij ze oproepen om het huis aub snel te kopen en te overschilderen vanwege erg roos.

Bij These Days maakten ze ook een aangepaste versie onder het motto ‘you’re so not gonna sell this house’. Ze verpakten in het filmpje meteen een reclamespotje voor Spotter.be.

Of hoe reclame niet altijd een kwestie moet zijn van strategische plannen, oeverloze discussies en ongenodigd lang ping-pongen maar soms ook gewoon van creatief snel op de bal spelen.

Je bekijkt de Spotter.be versie in het filmpje dat we hierbij plakten.

Het origineel zie je hier, de LG&F versie hier.

O ja, volgens Pietel is het huis ondertussen verkocht. Of het overschilderd wordt, was bij het 'ter perse' gaan niet bekend…

Back to top button
Close
Close