Home/Videos Interviews/Resultaten onderzoek Leads United naar Corporate Blogging in België Resultaten onderzoek Leads United naar Corporate Blogging in België Het Antwerpse communicatieadviesbureau Leads United voerde een telefonisch onderzoek uit naar de houding van Belgische ondernemingen tegenover bedrijfsblogs. Korte conclusie: blogs zijn wel bekend, maar nog lang niet bemind (genoeg). 2007-04-19Comment Het onderzoek werd uitgevoerd tussen 20 maart en 9 april 2007 bij 70 communicatieverantwoordelijken van consumentenbedrijven, IT-ondernemingen en lokale en nationale overheden. De belangrijkste bevindingen op een rijtje: 93 % van de ondervraagden claimt blogs te kennen 37 % leest blogs, maar slechts 4 % schrijft er zelf één Slechts6 % van de ondernemingen heeft momenteel een bedrijfsblog geïmplementeerd Slechts 4 % van de ondernemingen heeft een intern blogbeleid 1/3 van de ondervraagden ziet het potentieel van bedrijfsblogs in Slechts 2 van de 70 ondervraagden monitoren systematisch blogs voor hun bedrijf 87 % van de de PR/communicatiemanagers ziet blogging vooral als een potentiële tool voor externe communicatie Opvallend hoe weinig bedrijven aandacht schenken aan het systematisch monitoren van de blogosfeer en het opstellen van blogging guidelines voor werknemers. In België heeft men op dat vlak duidelijk nog een lange weg te gaan, al stemt het hoopvol dat het begrip 'blogging' toch al de nodige bekendheid geniet, en1/3 het potentieel van bedrijfsblogs inziet. Nu maar hopen dat die 87 % die bedrijfsblogs zien als een potentiële tool voor externe communicatie, ook beseffen dat het niet het zoveelste one-way medium is waarover ze volledige controle over willen houden. Zoals IBM'er en blogspecialist Philippe Borremans en Microsoft-man Kris Hoet ook aanhalen op hun blogs: het is niet zo dat elk bedrijf kost wat kost een eigen blog moet opstarten, maar het systematisch monitoren van de blogosfeer en instappen in de conversatie zou toch een minimum moeten zijn. Volledig persbericht van Leads United vindt u hier. Een bijdrage van Robin Wauters - MarketingBlog.eu Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address