De 6 social networking tips voor adverteerders van Microsoft

Microsoft Digital Advertising Solutions liet een tijdje terug, ondermeer in België, een onderzoek voeren door Metrix Labs naar de mogelijkheden van social networking sites, zoals zijn eigenste Windows Live Spaces, voor reclamemakers. Het bedrijf goot één en ander in ‘Word of the web’ richtlijnen voor adverteerders.

post-image-3

Hieronder vatten we kort die zes richtlijnen samen.

1. Begrijp waarom consumenten gebruik maken van sociale netwerken

Zo blijkt 60 % van de Europese surfers dat vooral te doen om hun sociaal verkeer te onderhouden en uit te bouwen. Ongeveer de helft om zijn mening te ventileren. En 47 % om contact te zoeken met gelijkgezinden.

2. Profileer je als merk

Deelnemen aan sociale netwerken is dus niet automatisch je merk loslaten. Volgens Microsoft moeten merken op een authentieke manier deelnemen aan de conversaties door een stem en identiteit te hebben en actief te participeren, lees: zich te laten horen.

3. Start en onderhoud gesprekken

Merken die communicatie zien als een dialoog, eerder dan een monoloog, maken meer kans op positieve respons in sociale netwerken.

4. Maak de deelnemers mondiger

Geef de consument de nodige tools om zich uit te drukken en faciliteer dus ook zelf de conversatie.

5. Identificeer de online pleitbezorgers van je merk

Richt je in de eerste plaats tot social networkingsites waar de gebruikers van je product actief zijn of de onderwerpen gerelateerd zijn met je activiteiten. Tracht daarin conversaties aan te gaan met de meest ‘gezaghebbende personen’.

6. Gedraag jezelf als een ‘sociaal netwerker’

Gedraag je op social networking communities als de betere sociale netwerker. Enkele vuistregels volgens Microsoft: wees creatief, wees eerlijk en beleefd, wees specifiek, wees je bewust van het publiek en update regelmatig je sociale netwerk.

Meer over de 6 tips en over het onderzoek op deze link:

http://advertising.microsoft.com/belux/nl/NewsAndEvents/PressRelease.aspx?Adv_PressReleaseID=432
Back to top button
Close
Close