Wat beïnvloedt de zoekmotorplaatsing van je website?

Het Amerikaanse Search Engine Marketing bedrijf SEOmoz presenteerde in 2005 een lijstje met de belangrijkste invloedsfactoren voor de positionering van een website. Net voor het paasweekend publiceerde het bedrijf een nieuwe versie. Niet minder dan 35 SEM-experts werkten mee aan de totstandkoming van de top.

post-image-3

Het resultaat is een mooi (ook letterlijk) document waarin iedereen die begaan is met de positie van zijn site in de zoekmotoren (of eigenlijk in Google) een checklist vindt van waar op te letten bij de inhoudelijke conceptie van zijn site en bij het uitwerken van een communicatieplan.

Het zal je allicht niet verwonderen dat in het gros van de belangrijkste invloedsfactoren content ( de inhoudelijke relevantie van je site) en de manier waarop je die presenteert cruciaal zijn. Denk aan de keywords in je paginatitel (de absolute nummer één), de plaatsing van bepaalde content in header-tags en tags die tekst benadrukken (bijvoorbeeld ‘strong’). 

Maar content is zeker niet het enige. Ook de linkpopulariteit van je site, de manier waarop je omgaat met inkomende links en de ouderdom van je site zijn cruciaal.

Ontdekken, smullen en afprinten via deze link: http://www.seomoz.org/article/search-ranking-factors

Back to top button
Close
Close