Nieuwe Amerikaanse website van Uncle Ben onder vuur

Er zijn zo van die merkiconen. Neem nu Uncle Ben, de peetvader van de rijst. Die Uncle Ben heeft in de VS een nieuwe site toebedeeld gekregen. Een beetje ver van uw bed? Misschien wel maar er is nogal wat te doen over die site.

post-image-3

Zo is er het feit dat Uncle Ben wordt opgevoerd als chairman van het bedrijf waarbij de site vertrekt van het kantoor van patron Ben en waarbij de surfer volgens een klassiek stramien door in de werkruimte van de gepromoveerde Ben van alles kan aanklikken om meer te leren over de geschiedenis, producten etc… van het bedrijf.

En dat vindt men in de VS nogal vreemd. Ten eerste omdat het voorvoegsel ‘Uncle’ een ietwat zuiders racistisch trekje blijft hebben, aldus Marketingvox.com: het werd in lang vervlogen tijden van witte kappen en opknopingen in het zuiden van de VS wel eens gebruikt om op een wat paternalistische manier oudere Afro-Amerikanen aan te spreken.

Het meest ter discussie staat evenwel het prijskaartje van de campagne (online en print) waarvoor zomaar even 20 miljoen USD werd opgehoest.

Zoals een blogster schreef is er bijzonder weinig…bijzonder aan de site (behalve misschien de goede executie) en ontbreken cruciale elementen op het vlak van conversatie-en community marketing en het creatief uitwerken van de mysterieuze figuur Ben…

Lees blogpost ‘How to waste 20 million…’.
Back to top button
Close
Close