Home/Campaigns/DoubleClick plant marktplaats voor online display ads DoubleClick plant marktplaats voor online display ads Het Amerikaanse DoubleClick wil nog dit jaar een online veilingsysteem lanceren voor display advertising. De marktplaats, die de naam DoubleClick Advertising Exchange kreeg toebedeeld, brengt online uitgevers en adverteerders samen in de hoop meer efficiënties te creëren. Zo zou een online marktplaats uitgevers moeten garanderen dat ze hun online reclameplaatsen volledig verkocht krijgen, als het even kan aan de beste prijzen. 2007-04-05Comment DoubleClick verwijst daarbij in zijn persbericht naar een studie van Forrester Research waaruit moet blijken dat 25 % van de display ad ruimte nooit verkocht wordt en dat een groot gedeelte onder de prijs wordt verkocht. Omgekeerd zouden de aankopers van online reclameruimte makkelijker moeten kunnen de juiste reclameruimte aan de juiste prijs kopen. De ambities zijn alvast niet gering: volgens de New York Times denkt DoubleClick binnen vijf jaar al het gros van zijn inkomsten uit de nieuwe dienst te puren. DoubleClick staat sterk in de belangstelling omdat recent bekend werd dat het praat met Microsoft over een eventuele overname. Ook van Google werd ondertussen al bekend dat het sterk geïnteresseerd is om het bedrijf in te lijven. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address