Google`s Website Optimizer in publieke bèta

Google werkte al een tijdje in een gesloten bèta aan zijn Website Optimizer, een multivariate en A/B testing tool die je toelaat om aan de hand van meetbare tests, en mits de nodige trafiek, zinvolle beslissingen te nemen over welke elementen op je website de beste impact genereren. Website Optimizer is nu open gesteld voor iedereen die een AdWords account heeft.

post-image-3

Het systeem werkt samen met Google Analytics maar ook met meetsystemen van derden.

We konden er zelf nog niet mee aan de slag omdat je één tot twee werkdagen moet rekenen voor de dienst aan je Google account wordt toegevoegd. Binnenkort meer dus.

Op Marketingfacts ging blogger André Scholten eind vorig jaar al in de gesloten bèta met het systeem aan de slag. Zijn relaas lees je op deze link.

Wie geïnteresseerd is in meer achtergrondinformatie over A/B en Multivariate testing (hoe het werkt en wat het voor je kan doen) kan nog steeds de white paper downloaden die we vorig jaar over het thema schreven in samenwerking met de Web Analytics experts van OX2.

Back to top button
Close
Close