Home/Campaigns/Reacties op Rentawife.be Reacties op Rentawife.be gisteren bij de aankondiging van de actie al zachtjes gesuggereerd: er zou wel eens wat reactie kunnen komen op de Rentawife.be actie van Emakina voor DVDPost. Een klein kind zag de bui al hangen. Alleen was ze nog groter dan we hadden verwacht. 2007-04-04Comment Zo hekelden ondermeer de PS, OIVO en het Instituut voor Gelijkheid van Mannen en Vrouwen de campagne. Laatstgenoemde wil volgens De Standaard de initiatiefnemers vragen de site te sluiten en overweegt in het andere geval juridische stappen. Volgens De Morgen verklaart de JEP zich onbevoegd (vanwege geen banner of pop-up maar een site) en het BDMV stuurde al een persbericht de wereld in dat juridisch alles gerespecteerd is en dat de consument zelf moet oordelen of hij de campagne smakeloos of misleidend vindt. We kunnen ons voorstellen dat ze bij Emakina niet geheel ontevreden zijn met de ophef, qua buzz kan één en ander tellen (zelfs in Nederland wordt er over gepraat). Afwachten of het verhaal nog een staartje krijgt. Als ervaren surfer heb je snel door dat het om een reclamecampagne gaat maar we kunnen ons voorstellen dat anderen het op dat vlak moeilijker kunnen hebben. Uiteindelijk geloofde ook een groot stuk van de Franstalige medemensen dat ons land dood was toen de RTBF zijn befaamde uitzending op de goegemeente losliet. De dunne lijn tussen seksisme, verontwaardiging, consumentenbedrog en reclame, het blijft een hoogst individuele zaak. Emakina wandelde overigens al eens eerder op die dunne lijn met zijn Goblins-campagne in 2005 voor Sprite (toen het ook niet altijd duidelijk was dat het om reclame ging), een campagne waarvan je nu nog een blogspoor vindt. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address