UK Ad Spend in 2006: fenomenale groei voor online

We berichtten al eerder over de voortrekkersrol van het Verenigd Koninkrijk op vlak van interactieve reclame. Nieuwe cijfers van het IAB en PriceWaterhouseCoopers bevestigen dit nogmaals: in de UK wordt ondertussen meer budget gespendeerd aan online advertising dan aan reclame in kranten.

post-image-3

41% groei, een totale besteding van meer dan 2 miljard pond (net geen 3 miljard euro!) en 11,4 % van de totale 'advertising spend'.

Dat zijn de indrukwekkende cijfers die men in de UK kan voorleggen, en waar we ons in België kunnen/mogen/moeten optrekken.
 
Google domineert overigens ook bij de Britten de markt, met 43% van de totale ad spend en 75% van het totaal aan ingekochte gesponsorde zoekresultaten.
 
U vindt deze en meer resultaten van het onderzoek terug op de website van IAB UK.
 
Een bijdrage van Robin Wauters - http://www.marketingblog.eu

Back to top button
Close
Close