Home/Campaigns/UK Ad Spend in 2006: fenomenale groei voor online UK Ad Spend in 2006: fenomenale groei voor online We berichtten al eerder over de voortrekkersrol van het Verenigd Koninkrijk op vlak van interactieve reclame. Nieuwe cijfers van het IAB en PriceWaterhouseCoopers bevestigen dit nogmaals: in de UK wordt ondertussen meer budget gespendeerd aan online advertising dan aan reclame in kranten. 2007-03-29Comment 41% groei, een totale besteding van meer dan 2 miljard pond (net geen 3 miljard euro!) en 11,4 % van de totale 'advertising spend'. Dat zijn de indrukwekkende cijfers die men in de UK kan voorleggen, en waar we ons in België kunnen/mogen/moeten optrekken. Google domineert overigens ook bij de Britten de markt, met 43% van de totale ad spend en 75% van het totaal aan ingekochte gesponsorde zoekresultaten. U vindt deze en meer resultaten van het onderzoek terug op de website van IAB UK. Een bijdrage van Robin Wauters - http://www.marketingblog.eu Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address