Home/Campaigns/Wordt Microsoft de nieuwe eigenaar van DoubleClick? Wordt Microsoft de nieuwe eigenaar van DoubleClick? Zowat iedereen schrijft vandaag dat er gesprekken aan de gang zijn tussen DoubleClick en Microsoft over een eventuele overname. DoubleClick, dat eigendom is van private equity bedrijf Hellman & Friedman, is zowat de bekendste leverancier van ad serving en andere digital marketing oplossingen. 2007-03-29Comment Microsoft zou overigens niet de enige gegadigde zijn en ook een beursgang is niet uitgesloten. Volgens diverse bronnen zou Hellman & Friedman een exit ambiëren ten belope van om en bij 2 miljard USD, net niet het dubbele dat het bedrijf in 2005 betaalde voor DoubleClick. Een eventuele overname zou Microsoft, dat in een aantal landen al zijn adCenter heeft uitgerold, natuurlijk meteen een krachtig online reclamewapen bezorgen in zijn strijd tegen voornamelijk Google. De oplossingen van DoubleClick zijn overigens vooral te situeren op het vlak van display advertising en rich media. Meteen een indicatie van het geloof van Microsoft in het groeipotentieel van die segmenten. Omgekeerd komt Google volgens hardnekkige geruchten ook steeds meer in het vaarwater van DoubleClick omdat het met gelijkaardige ad serving oplossingen op de markt wil komen. Een reden temeer voor DoubleClick om een stevige partner te zoeken. En vergeten we tenslotte de voordelen van een overname op managementvlak niet… Wat de impact van een eventuele overname op de klantenportfolio van DoubleClick zou zijn valt natuurlijk ook nog af te wachten. Zo zijn er nogal wat concurrenten van Microsoft klant bij het bedrijf. Het bericht stond oorspronkelijk in de Wall Street Journal. Meer info: tik ‘DoubleClick’ in Google News in… Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address