Home/Campaigns/Zoekertjes per SMS bij Metro op basis van Mobiya technologie Zoekertjes per SMS bij Metro op basis van Mobiya technologie Gratis krant Metro heeft een overeenkomst gesloten met het Belgische Mobiya, een Belgische start-up die sinds kort in heuse 2.0 stijl een bèta lanceerde van een interactief zoekertjesconcept dat gebaseerd is op een website (Mobya.be) en SMS/MMS: het plaatsen van de zoekertjes gebeurt immers door het verzenden van een mobiel tekstberichtje (en een foto voor wie een camera-GSM heeft). Ook reageren gebeurt per SMS waarna het telefoonnummer van de verkoper wordt bezorgd aan de geïnteresseerde koper. 2007-03-27Comment Voorlopig is het nog relatief rustig op Mobiya.be zelf maar de technologie is uiteraard ook vlot inzetbaar voor derden-uitgevers. En dat is precies wat er nu dus gebeurt: Metro start een nieuwe zoekertjesdienst onder de naam SMS Deal die aangestuurd wordt door Mobiya. De zoekertjes verschijnen op Metrotime.be, de webstek van Metro. Er is ook een cross-mediaal luik voorzien: zoekertjes maken kans om in de krant zelf te verschijnen (geen garantie dus, één en ander moet afhangen van het zoekertjesvolume op een bepaalde dag). Tekst en uitleg over de precieze werking op www.metrotime.be Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address