E-mailmarketing binnen bereik van werkzoekenden

<A href="http://www.email-brokers.com" target=_blank>E-mail Brokers en 4Advice hebben hun krachten gebundeld om samen een initiatief te lanceren dat de naam “Sending my CV” meekreeg. Beide bedrijven gaan er prat op dat dit een absolute “wereldprimeur” is.

post-image-3
Het initiatief is gebaseerd op een site en biedt werkzoekenden de mogelijkheid om een heuse e-mailmarketingcampagne in hun eigen voordeel te voeren.
 
De website bevat een gratis gedeelte waarop gebruikers een cv en een motivatiebrief kunnen opstellen en waar ze terecht kunnen voor advies, bijvoorbeeld over hoe ze zich het best gedragen tijdens een sollicitatiegesprek.
 
Op het betalende gedeelte van de site kunnen ze aan de hand van een reeks criteria (plaats, grootte, sector,...) een zoekopdracht uitvoeren in een databank met ruim 100.000 Belgische ondernemingen en kunnen ze tot 500 e-mails rechtstreeks naar de bedrijven van hun keuze versturen (voor een forfait van 50 euro, te betalen via prepaidkaart, creditcard of Bancontact/Mistercash).

Volgens Jean-Guy Apper van e-mail Brokers bespaart deze methode niet alleen heel wat tijd, maar ook heel wat centjes in vergelijking met postzendingen (geen adressen schrijven, geen papier, geen enveloppen). Bovendien kunnen gebruikers op de website zien hoeveel e-mails gelezen werden en hoeveel keer hun cv gedownload werd.

Benoît Cerexhe, Brussels minister van onder meer Tewerkstelling, is bijzonder opgetogen over het innoverende karakter van dit project en de mogelijke synergie met de Brusselse gewestelijke dienst voor arbeidsbemiddeling (BGDA).
 
De minister heeft laten weten dat Sending My CV eventueel zou kunnen worden geïntegreerd in de tewerkstellingskit die ter beschikking wordt gesteld van werklozen in het Brusselse gewest.
 
Bovendien meent hij dat Sending my CV werklozen toegang verleent tot het “onzichtbare deel van de ijsberg”: 80% van de Brusselse ondernemingen zijn KMO’s die geen grote zichtbaarheid genieten en ook niet over de middelen beschikken om grootscheepse rekruteringscampagnes te voeren.
 
Op termijn zijn E-mail Brokers en 4Advice van plan om hun initiatief uit te breiden naar de buurlanden, en waarom niet, zelfs over heel Europa.
 
Bron: Inside
Back to top button
Close
Close