Negen IAB-RMB kandidaten voor Cyberlions in Cannes bekend

Welk Belgisch interactief werk mag naar Cannes ? De jury van de Cyber Awards 2007 van RMB en IAB heeft gewikt, gewogen en knopen doorgehakt. Uit een 80-tal inzendingen werden een Gold, vijf Silvers en 3 Bronze Awards geselecteerd. En die mogen in Cannes een gooi doen naar de shortlist, en wie weet naar meer.

post-image-3

De Gold ging naar een – overigens erg recente – realisatie van Snow (LG&F) in de categorie “Website”: het gaat om de site die het bureau uitwerkte voor headhuntingbureau Senses.be en waar we amper enkele weken gelden voor het eerst over berichtten (lees hier).

Ook in de categorie “Website” vertrekt These Days met twee Silvers voor de sites van « Tourism Flanders in UK » (zoals we deze week schreven ook al bekroond met een IAC Award - lees hier)  en Nokia’s « End of Year Wishes ».

In de categorie “Interactive Campaign” werd één case bekroond (met een Silver): de Volvo C30 campagne van i-merge, in samenwerking met VVL BBDO, Navajo, Proximity et Mindshare.

De organisatoren laten verder weten dat de jury vond dat een groot deel van de ingediende dossiers in de categorie ‘Interactive Campaign’ niet voldeed aan de vereisten van Cannes voor deze categorie en besliste deze dossiers in een categorie “Special Awards” te bundelen.
 
Daarin werden er drie Awards uitgereikt: een zilveren voor « Materazzisays » (Mortierbrigade.com) en een bronzen voor Senses movie (Snow), het filmpje van de bekroonde Senses-campagne (hier te bekijken) en één voor een Garmin GPS actie, opnieuw van de hand van Snow.

Tenslotte werden er ook prijzen uitgereikt aan bureaus die nooit eerder werk indienden voor de Cyberlions. Hier ging er een Silver naar de actie ‘Week van de blinden’ van Duval Guillaume E en een Bronze naar de non-profit actie die eind vorig jaar liep op initiatief van Scripta in samenwerking met Openhere (My last hour – Baobab) – waarover hier meer.

De negen cases gaan naar Cannes.

Meer over de Cyber Lions 2007 en de samenstelling van de jury op deze link.

Back to top button
Close
Close