Home/Videos Interviews/comScore voert interactie-gerichte meetparameters in comScore voert interactie-gerichte meetparameters in Er is steeds meer discussie over de klassieke parameters waarmee online trafiek en reclame worden gemeten. Die parameters, denk aan aantal bezoekers, pageviews en dies meer, beantwoorden namelijk niet meer aan een belangrijke realiteit: die van de Web 2.0 wereld waar websites niet langer uitsluitend verzamelingen klikbare hyperlinks zijn maar ook platformen waar je als gebruiker daadwerkelijk dingen doet. 2007-03-20Comment Interactie, Rich Internet toepassingen, video, social networking, noem maar op: stuk voor stuk betrekken ze de surfer meer dan ooit en houden ze zijn aandacht vast. Naast de tijd die je op een website doorbrengt is er bijvoorbeeld ook het aantal bezoeken dat je per dag aan die site brengt. En dat is dan weer een parameter die aangeeft hoe betrokken de surfer bij de site is. Het is dan ook allesbehalve een fait divers dat comScore Media Merix, één van de belangrijkste bedrijven die de online reclametrafiek in de VS in kaart brengen, een nieuwe set meetparameters introduceert die meer aan die realiteit moeten beantwoorden. Zo bekijkt comScore ook het aantal bezoeken per bezoeker per dag (met een interval van min. een half uur tussen elk bezoek). En dat levert meteen heel wat aardige resultaten op zoals je kunt zien aan de tabellen. Zo blijk dat Google qua absolute bezoekcijfers veel beter scoort dan wanneer je naar het aantal bezoeken per bezoeker kijkt. Op dat vlak doen de bestemmingen van Microsoft het bijvoorbeeld een stuk beter. Ook een social networking site als Facebook doet het hier behoorlijk goed. De zoektocht naar andere parameters voor het in kaart brengen van Rich Internet toepassingen en Web 2.0 nieuwigheden is overigens niet nieuw. In Web Analytics land bieden heel wat spelers al de nodige mogelijkheden en ook de specialisten komen met suggesties voor nieuwe parameters. In het geval van comScore is het evenwel ook een belangrijk signaal naar de adverteerderswereld toe. http://www.comscore.com/press/release.asp?press=1246 Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address