Cisco zet zijn (brede) schouders onder digitale reclame- en informatieschermen

Het toenemende gebruik van digitale beeldschermen voor reclame- en communicatiedoeleinden in alle mogelijke plaatsen waar mensen komen is niet nieuw. Digitale schermen spelen een steeds belangrijkere rol in in-store marketing, bij outdoor reclame, noem maar op.

post-image-3

En toch moet het allemaal nog echt beginnen. Google heeft onlangs een patentaanvraag ingediend om digitale schermen te koppelen aan zijn contextuele reclamenetwerk, vorig jaar nog kondigde het Amerikaanse vastgoedbedrijf Simon Property Company aan dat het samen met Publicis letterlijk duizenden digitale schermen gaat uitbaten in zijn Amerikaanse winkelcentra, Yahoo en Clear Channel doen samen van alles met digitale schermen, noem maar op…

Dichterbij huis biedt Belgacom onder de naam Media Screen al een tijdje een dienst aan voor het uitgeven en centraal beheren van het in reële tijd uitzenden van informatie naar schermen via internet of lokaal netwerk.

En kijk, nu gaat ook Cisco, zowat het synoniem van netwerkinfrastructuur, er zich mee bemoeien.
 
Cisco lanceert namelijk onder de naam Cisco Digital Signage een netwerksysteem dat precies dat doet: het beheren, publiceren en weergeven van digitale media op beeldschermen.

De toepassingen worden over een IP-netwerk beheerd via een web-interface en zijn eveneens bedoeld voor gebruik in winkelomgevingen, luchthavens, hotels, ziekenhuizen en andere openbare plaatsen waar men de consument wil informeren/entertainen/bestoken met reclame.

De oplossing van Cisco bestaat uit een combinatie van twee producten; de reeds bestaande Digital Media Manager en de nieuwe Cisco Digital Media Player.

Meer info op www.cisco.com/go/dms

Iets zegt ons dat de doorbraak van de digitale schermen er nu echt wel zit aan te komen.

Back to top button
Close
Close