Headhunten zonder dat het opvalt bij LG&F

Tenzij de internationale beurzen nog wat bokkensprongen maken en de economie in een dip komt te zitten, blijven het voorlopig op HR-vlak geen makkelijke tijden voor het gemiddelde (interactieve)  reclamebedrijf. Iedereen zoekt in de zelfde kleine vijver en voor sommige profielen wordt het alsmaar moeilijker om het juiste volk te vinden. Te veel vraag, te weinig aanbod en niemand het geld of de tijd om jongeren op te leiden, zeg maar.

post-image-3

Steeds meer agencies nemen hun toevlucht tot speciale acties om zich in hun zoektocht te laten opmerken. Denk maar aan wat de jongens van Agency.com onlangs deden op Second Life. Maar ook de HR-bedrijven die zich specialiseren in de communicatie- en marketingsector kiezen voor opmerkelijke campagnes. Neem nu de actie die LG&F en Snow ontwikkelden voor headhuntingbureau Senses van Anne Sneyers, die u misschien van haar verleden bij Full Page kent..

Voortbordurend op het idee ‘solliciteren zonder dat je baas het merkt’ ontwikkelden LG&F en zijn interactieve poot Snow een ludieke actie onder vorm van online filmpjes, een hoogst originele webstek en visitekaartjes die de pro’s uit de communicatie- en mediasector moeten warmmaken voor een kijkje bij Senses.be.
 
De carrièrebewuste mens kan daarbij de website van Senses.be een andere ‘look & feel’ aanmeten zodat de ‘toevallig passerende baas’ niets ziet van zijn loopbaanveranderingsdrift. Zo kun je van de Senses.be site in geen tijd pakweg de website van een fictief Japans restaurant of tuincentrum maken. De filmpjes zien er dan weer uit als één of andere reclame ‘B-Movie’ voor een obscuur Oosters vrouwenproduct terwijl de ondertitels een ander verhaal vertellen. 
Back to top button
Close
Close