Home/Campaigns/Piper Jaffray: communitainment stuurt de online evolutie Piper Jaffray: communitainment stuurt de online evolutie Ook het gerenommeerde Amerikaanse Piper Jaffray heeft de user-generated revolutie ontdekt. Onder de niet mis te verstane titel ‘The User Revolution’ vat het bedrijf de belangrijkste evoluties in online (reclame)land samen en daar hoort de participatie van de gebruiker vanzelfsprekend bij. 2007-02-28Comment Piper Jaffray is alvast positief over de evoluties van de online reclamemarkt voor de komende jaren. Het bedrijf verwacht dat de wereldwijde online reclameomzet tegen 2011 zowat 81,1 miljard USD zal bedragen, dat is een jaarlijks gemiddelde groei van 21 % tussen 2006 en 2011. Belangrijker dan de absolute cijfers zijn de onderliggende krachtlijnen. En die heten in de eerste plaats Web 2.0, met excuses voor de term. Wie trouwens op zoek is naar een andere term wordt door PJ op zijn wenken bedient. Daar noemen ze het namelijk communitainment: internet als een medium voor communityvorming, communicatie en entertainment. Dood aan de buzzwords, leve de buzzwords. Maar, eerlijk is eerlijk, communitainment is meer dan een begrip, het is een evolutie. En die evolutie zorgt er voor dat sociale networking platformen niet alleen tijd wegsnoepen van klassieke media maar ook van klassieke ONLINE media. Nog een nieuwe term? Usites… Dat is de buzzterm die PJ ons aan de hand doet om user generated websites te definiëren. En ook die sites zijn een uitdaging voor de oudere online publishers en natuurlijk ook voor de adverteerders die nog niet altijd weten wat ze er mee moeten aanvangen. Andere evoluties op het online en mediaterrein volgens PJ? Mediafragmentatie, de heilige zoekmotor, de dominantie van Google, videoadvertenties en het wijzigende agency-landschap. Voor de adverteerders onder u dit: maak u klaar voor de User Generated Brands waar, zoals PJ het uitdrukt, ‘de consumenten controle verwerven over de consumptie van content en branding’. U onderdrukt een geeuw en denkt ‘yeah, right’? De toekomst zal het uitwijzen. Ondertussen leest u één en ander alvast PR-gewijs op deze link: http://www.piperjaffray.com/1col.aspx?id=287&releaseid=966627 Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address