Amerikaanse marketeers op zoek naar vernieuwing

De American Advertising Foundation heeft een studie verricht naar wat er zo allemaal leeft bij de Amerikaanse marketeers. Daaruit blijkt ondermeer dat zowat driekwart van de respondenten tot 20% van hun budgetten reserveren voor ‘experimenten’ en ‘nieuwe marketingvormen’. Bovendien scoorde, op de vraag naar de mediaplanning-prioriteiten voor 2007, het antwoord ‘Ik sta open voor nieuwe manieren om traditionele media te gebruiken’ met 78 % het hoogst.

post-image-3

75,5% antwoordde dat de juiste mediamix bijna altijd een combinatie is van traditionele en niet-traditionele media.

Heel wat ‘new marketing’ in de antwoorden dus en het beeld van een marketeer die op zoek is naar manieren om buiten de klassieke lijntjes te kleuren.

Al betekent dat niet automatisch dat die marketeers ook meteen op alle nieuwe karren springen die voorbijrijden. Meer zelfs: veel marketeers zien door het bos van de ‘new marketing’ de bomen niet. Zo blijken heel wat respondenten niet tijdig te hebben gezien wat fenomenen als YouTube en Second Life als impact zouden hebben.

Al kun je daar natuurlijk meteen de vraag bijstellen of dat erg is en of ze daardoor grote kansen hebben laten liggen.

Je vindt een samenvatting in het Powerpoint bestand op deze link.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Back to top button
Close
Close