Home/E-commerce/Roblox opent deuren naar fysiek winkelen: gebruikers kunnen nu ‘echte’ producten kopen Roblox opent deuren naar fysiek winkelen: gebruikers kunnen nu ‘echte’ producten kopen Roblox heeft een nieuwe manier van online winkelen aangekondigd waarbij makers en merken de mogelijkheid hebben om fysieke producten te verkopen binnen de virtuele wereld. Deze integratie, mogelijk gemaakt door een partnerschap met Shopify, biedt een naadloze winkelervaring voor gebruikers en opent nieuwe inkomstenstromen voor makers. 2025-05-16Comment Vanaf nu kunnen makers op Roblox fysieke producten aanbieden binnen hun games en virtuele ervaringen. Dankzij de nieuwe update kunnen gebruikers nu bijvoorbeeld een hoodie kopen in een virtuele winkel en tegelijkertijd een digitale versie voor hun avatar ontvangen. Dit biedt een geïntegreerde winkelervaring zonder dat spelers de platforminterface hoeven te verlaten. De nieuwe update is mogelijk gemaakt door een integratie van Shopify. Het verkoopplatform fungeert als eerste officiële e-commercepartner van Roblox. Hierdoor kunnen Shopify-verkopers hun fysieke producten direct aanbieden binnen de Roblox-omgeving. Deze integratie stelt merken in staat om hun producten te presenteren aan een wereldwijd publiek van dagelijks bijna 80 miljoen actieve gebruikers, waarvan het merendeel uit Gen Z bestaat. Een opvallende eerste samenwerking binnen deze vernieuwing is die tussen Fenty Beauty en Roblox. In de nieuwe shoppable ervaring van Fenty kunnen gebruikers een exclusieve lipgloss kopen die alleen beschikbaar is binnen Roblox. Bij aankoop ontvangen ze ook een digitale versie voor hun avatar. Nieuwe kansen voor makers en merken De integratie van fysieke producten binnen Roblox biedt makers nieuwe mogelijkheden om inkomsten te genereren. Voor merken biedt Roblox een platform om direct in contact te komen met een jong, digitaal onderlegd publiek. Door fysieke producten te koppelen aan digitale ervaringen kunnen merken de merkloyaliteit vergroten en nieuwe verkoopkanalen aanboren. Met deze ontwikkelingen zet Roblox een belangrijke stap richting de toekomst van winkelen, waarbij de scheidingslijn tussen fysieke en digitale producten steeds meer vervaagt. De integratie van Commerce API's en samenwerkingen met platforms zoals Shopify maken het voor makers en merken mogelijk om op innovatieve wijze in te spelen op de behoeften van de moderne consument. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address