Behavioural targeting bij AdLINK

Regie AdLINK komt tegemoet aan de stijgende vraag naar behavioural targeting bij de adverteerders. Het biedt zijn klanten de mogelijkheid aan om voor pan-Europese online campagnes advertenties te serveren op basis van het ‘gedrag’ van de surfer.

post-image-3
AdLINK claimt dat de efficiëntie van campagnes met behavioural targeting tot vier keer zal verhogen.

Behavioural targeting is letterlijk het focussen op bepaalde consumenten op basis van hun gedrag. Op internet is dat natuurlijk hun online gedrag, lees: de pagina’s die ze bezoeken op je website, de content die ze lezen, de zoektermen die ze intikken en/of de surfpatronen die ze aan de dag leggen.

Volgens een studie van Jupiter Research van afgelopen jaar boeken adverteerders en agentschappen die met online targeting diensten hebben geëxperimenteerd, heel positieve resultaten. En dan vooral adverteerders met producten met een lange aankoopcyclus.

Volgens Jupiter is 88 % van de agentschappen die gebruik maakte van behavioural targeting in de laatste 12 maanden “erg of ietwat tevreden” met de resultaten.
 
Back to top button
Close
Close