Home/Campaigns/Uit de hand gelopen guerilla marketing actie Uit de hand gelopen guerilla marketing actie Guerrilla marketing is zo één van die begrippen uit de ‘new marketing’ die soms tot fijne resultaten leidt zoals de Mortierbrigade afgelopen zomer in Cannes bewees met zijn bronzen leeuwtje in Cannes voor de ‘Move to eBay’ campagne. Een beeldje dat trouwens verkocht werd op eBay en sindsdien de schouwmantel van huize Digimedia siert. Maar guerilla marketing kan ook wel eens uit de hand lopen. 2007-02-02Comment Zoals eergisteren in de ‘hoofdstad van New England’, Boston, waar een guerilla marketing actie het hele politiecorps op stelten zette. Op aangeven en op bestelling van de reclamejongens van Interference, die aan de slag gingen voor een programma van het Turner Cartoon Network, verstopten twee 'artiesten' overal in de stad ‘Mooninites’, op ‘circuit boards’ met LED’s verlichte figuurtjes die hun middelvinger opsteken. Er was trouwens op het Web al heel wat buzz rond de figuurtjes door enkelingen die er op uit waren gekomen en de campagne liep ook in andere steden. Maar blijkbaar leest de politie van Boston geen blogs en bezoeken de lokale ‘cops’ Flickr niet… De hele stad stond in rep en roer vanwege terreurpaniek. Een van de installaties werd zelfs door de ontmijningsdiensten preventief opgeblazen, lezen we her en der. De twee artiesten die werden aangezocht voor de actie (overigens slecht betaald) zijn ondertussen vrij op borg. Op de hoorzitting was er blijkbaar niemand van het reclamebureau noch van de adverteeder aanwezig. Drie conclusies: de terreur-paranoia viert hoogtij in de VS. En de campagne haalde alvast de nodige buzz: je moet al een held zijn om het verhaal niet op het web tegen te komen. En ten derde: de reclamejongens van Interference hebben spijt. Tik maar eens Mooninites in Google News in… Lezen op, euh, overal… Foto’s op http://www.flickr.com/photos/vanderlin/tags/aquateenhungerforce/ Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address