De ultieme e-mailmarketing contentkalender 2025

Oftewel dé tool ter inspiratie: een kalender vol met inhakers die je kan gebruiken als kapstokken voor je content. Je weet wel waarom, om in te spelen op nieuwe kansen en je e-mailmarketing campagnes op tijd te plannen. Download de kalender hier, print hem uit en hang hem eventueel op. Je ontvangt dé inspiratiebron om je eigen contentkalender aan te vullen en meteen aan de slag te gaan met nieuwe invalshoeken voor je e-mailcampagnes.

post-image-3

Als marketeer herken je dit waarschijnlijk wel: het is tijd voor een nieuwe e-mailcampagne maar je inspiratie is ver zoek. Je weet niet waarover je wilt mailen of welke leuke content je wilt toevoegen in je e-mail. En wanneer je dan eindelijk op een goed idee komt, merk je dat het eigenlijk net te laat is ervoor.

Om dit in de toekomst te vermijden, komt een contentkalender vol inhakers goed van pas. Zo hoef je geen belangrijke momenten meer te missen en kan je vooral heel veel inspiratie opdoen. Plus je content wordt beter aangezien je er al ver op voorhand over nadenkt. Te laat zijn zal dus niet meer gebeuren!

Stap 1: Download de ultieme e-mailmarketing contentkalender 2025

Zo loop je niet meer achter de feiten aan, je weet precies op welke dag wat te vieren valt of in de kijker (lees: je e-mail) gezet kan worden. Je beschikt over een overzicht van alle belangrijke momenten en dagen in het jaar. Denk maar aan moederdag, Black Friday of zelfs de internationale dag van de Ninja.

Stap 2: Selecteer inhakers die relevant zijn voor je contentstrategie, kernboodschap, merk én doelgroep

Heel wat zaken dus om rekening mee te houden als je gaat kiezen op welke speciale momenten je wilt gaan inspelen. Nu aan de hand van een kalender kan je precies zien op welke dag en datum deze inhakers vallen en zo dus beoordelen of deze echt aansluitend genoeg zijn om hierover content te verspreiden.

Vergeet ook niet:

  • Er zijn meer dan 500 speciale dagen terug te vinden in de kalender en sommige zullen je persoonlijke voorkeur hebben. Maar past een dag niet zo goed bij je branche? Doe er dan ook niets mee.
  • Ga niet enkel voor de populairste dagen. De kans is groot dat je tegen heel wat andere merken zult moeten concurreren.
  • Plan wel rond seizoensgebonden evenementen, zoals Kerstmis of Pasen.
  • En hou ook rekening met je eigen evenementen en belangrijke gebeurtenissen in je branche. Deze krijgen voorrang natuurlijk en voeg je best toe in je eigen contentkalender.

Stap 3: Verzamel input over de specifieke onderwerpen

Wat ga je communiceren op de door jou geselecteerde dagen? Alles begint bij een goede voorbereiding. Denk al na over specifieke thema’s, mogelijke titels en onderwerpregels. Zo kan je al vooruit plannen en moet je niet op het laatste moment nog alle inhoud creëren.

Eén gouden regel: maak gebruik van de kalender om geïnspireerd te raken. Je hoeft niet elke e-mail te beginnen met “Het is vandaag de dag van…”. Je kan ook enkel het onderwerp eruit halen. Zo kan Wereld Gin Dag een ideaal moment zijn om verschillende recepten met gin als ingredient te delen - in combinatie met jouw producten natuurlijk. Durf creatief te zijn! Zorg er wel voor dat je concept goed in elkaar zit en je altijd herkenbaar uit de hoek komt. 

Stap 4: Stel je eigen contentkalender samen - met deadlines

En meteen ook de laatste stap. Nu het duidelijk is op welke dagen je wilt inspelen en hoe je dat gaat doen, kan je je eigen contentkalender aanvullen. Zo beschik je over een overzichtelijke planning van jouw toekomstige content. Je kan daarin aanduiden wie welke content moet creëren, tegen wanneer deze klaar moet zijn en uitgestuurd moet worden. Wil je de content verspreiden over meerdere kanalen? Kan zeker, voeg ook die info toe in je contentkalender.

Ben je benieuwd rond welke speciale momenten en dagen jij je e-mails kan opbouwen en inplannen? Ga terug naar stap 1 en download onze e-mailmarketing contentkalender 2025 vandaag nog.

Back to top button
Close
Close