Displayce: eerste platform dat generatieve AI integreert voor gepersonaliseerde DOOH-strategieën

Bordeaux, 9 september 2024 - Displayce, de Europese leider in programmatic aankoop voor digitale buitenreclame, bereikt een nieuwe mijlpaal door als eerste gespecialiseerde platform een generatieve kunstmatige intelligentie (AI) te integreren voor gepersonaliseerde DOOH-strategieaanbevelingen. Na een jaar van onderzoek en ontwikkeling lanceert Displayce CampaignAI, een slimme assistent die is ontworpen om de manier waarop adverteerders en bureaus hun DOOH-campagnes opzetten, te transformeren.

post-image-3

Terwijl AI-tools wereldwijd exponentieel worden omarmd en naar schatting een productiviteitswinst van 4,4 miljard dollar opleveren, beschouwen reclamebureaus generatieve AI als een van de vier meest aantrekkelijke onderwerpen in 2024. Displayce, dat al pionier is in het gebruik van AI voor de optimalisatie van DOOH-aankopen, zet nu een nieuwe stap door generatieve AI te integreren in zijn programmatic platform. Hiermee wordt Displayce de eerste die een dergelijke innovatie in dit domein aanbiedt.

CampaignAI doet meer dan alleen het vereenvoudigen van het maken van DOOH-campagnes; het revolutioneert het proces door klantbriefings te analyseren en gepersonaliseerde strategieën te genereren die perfect aansluiten bij marketingdoelen en doelgroepen. Dankzij deze innovatie profiteert elke campagne van ongekende precisie, gebaseerd op op maat gemaakte en datagedreven scenario's. Deze aanpak verhoogt niet alleen de efficiëntie, maar maximaliseert ook de impact van de reclamecampagnes. Gebruikers van het platform kunnen zo de meest relevante aanbeveling kiezen en mediaplannen creëren die hun doelgroep bereiken in de meest relevante contexten – op basis van locatie, tijdstip van de dag en omliggende activiteiten.

Het integreren van generatieve AI in DOOH brengt complexe uitdagingen met zich mee, zoals het beheren van AI-hallucinaties, die onrealistische strategieën kunnen genereren, en de aanpassing aan de specifieke kenmerken van DOOH, zoals de omgeving, timing en context van de weergave. Samen met mijn team hebben we deze uitdagingen aangepakt door de nieuwste ontwikkelingen in Retrieval-Augmented Generation (RAG), het fine-tunen van bestaande modellen, en onze uitgebreide kennisbasis, opgebouwd uit duizenden DOOH-campagnes, te combineren. Dankzij geavanceerde evaluatie-algoritmen worden alleen de meest relevante strategieën geselecteerd. CampaignAI is de eerste component van een reeks AI-tools die we verder willen uitbreiden om de specifieke kenmerken van media, creaties, adverteerders en targetingdata nog beter te integreren,” legt Hayssam Soueidan, Chief Technology Officer van Displayce, uit.

CampaignAI is ontworpen voor adverteerders, maar ook voor meer ervaren mediabureaus. Het helpt bij het beantwoorden van vragen als: “Ik wil een nieuw fietsmerk promoten in Frankrijk” of “Wat is het beste mediaplan voor een horlogemerk tijdens Black Friday?”. Het identificeren van nieuwe creatieve invalshoeken, databronnen, targetingopties of digitale schermen is nu mogelijk met slechts enkele klikken. Met deze nieuwe oplossing wordt de tijd voor het creëren van een DOOH-campagne aanzienlijk verkort, zodat adverteerders en mediabureaus zich kunnen concentreren op hun strategische visie en klantbetrokkenheid, terwijl CampaignAI hen inspireert met gepersonaliseerde, originele en effectieve strategieën.

CampaignAI is het resultaat van een jaar van onderzoek en ontwikkeling, waarin we talloze briefings en strategieën grondig hebben geanalyseerd. We ontdekten dat aanbevelingen vaak dezelfde schermen en doelgroepen benadrukken, omdat de hoeveelheid beschikbare doelgroepsegmenten en schermen te groot is voor een mens om te overzien. Daarom onderscheidt CampaignAI zich door deze processen te automatiseren en meer gedetailleerde briefings in natuurlijke taal te vragen over de campagnedoelen. Deze aanpak maakt DOOH niet alleen toegankelijker, maar zorgt er ook voor dat reclamecampagnes optimaal gebruikmaken van de enorme hoeveelheid programmatische gegevens die nu beschikbaar zijn voor dit medium. We zijn trots om als eerste een dergelijke oplossing aan te bieden en zo de weg vrij te maken voor een nieuw tijdperk in digitale buitenreclame,” aldus Laure Malergue, CEO en medeoprichter van Displayce.

Back to top button
Close
Close