Lancering van Saturn by Universem

Brussel, 4 september 2024 – Universem, een toonaangevende pionier in digitale marketing in België, is trots om de lancering van Saturn by Universem aan te kondigen, een agentschap gespecialiseerd in marketing automation en customer relationship management (CRM). Deze nieuwe entiteit speelt in op de groeiende vraag van Belgische bedrijven naar innovatieve en efficiënte oplossingen voor het beheren van hun klant- en prospectgegevens.

post-image-3

Steeds belangrijker wordende klantgegevens

In een wereld waarin third-party cookies geleidelijk verdwijnen en de kosten voor klantacquisitie stijgen, moeten bedrijven hun contactgegevens optimaal beheren vanaf de eerste interactie met het merk tot aan de promotie van aanvullende diensten/producten om klantbehoud te vergroten en hen om te vormen tot ambassadeurs. Grote advertentieplatformen (vooral Google en Meta) hebben ook het aantal mogelijke doelgroepen die gebruikt kunnen worden verminderd omwille van een strengere wetgeving op het gebied van privacy. Om zich te onderscheiden van de massa en te vermijden dat ze dezelfde doelgroepen targeten als hun concurrenten, kunnen merken het verschil maken door de targeting van platformen te combineren met de unieke en zeer nauwkeurige doelgroepen van hun eigen klantenbestanden. Dit is een groot voordeel om de kosten per klik, weergave of impressie te verlagen.

Het beste van klantgegevensverzameling en -activatie combineren

Bij veel klanten van Universem hebben we vastgesteld dat klantgegevens vaak onbetrouwbaar zijn of niet goed aansluiten bij de behoeften van de marketingteams. Beschikken over het beste CRM zonder de klantgegevens en -interacties te benutten in activatiecampagnes leidt tot veel gemiste kansen en minder effectieve campagnes. Al meer dan een jaar ondersteunt Universem bedrijven op het gebied van CRM en Marketing Automation. In deze context positioneert Saturn by Universem zich door diepgaande expertise en oplossingen te bieden die zijn afgestemd op de specifieke behoeften van Belgische KMO's en merken. Onze missie is om deze bedrijven te begeleiden in de digitale transformatie van hun marketing- en verkoopprocessen, zodat ze hun efficiëntie kunnen verbeteren, hun campagnes kunnen optimaliseren en een hoger rendement op hun investering kunnen behalen.

Een gecertificeerde en erkende expertise

Saturn by Universem is niet zomaar een nieuw agentschap, maar een entiteit die is gebouwd op jarenlange expertise opgedaan door Universem. We hebben drie tools geselecteerd waarmee we partners zijn:

  • Actito: een Belgische oplossing voor omnichannel klantactivatie, gericht op ambitieuze B2C-merken
  • HubSpot: een compleet CRM-platform om de ervaring die een KMO, voornamelijk in B2B, aan zijn klanten kan bieden, te personaliseren
  • Efficy: een Belgische CRM-oplossing die geavanceerd procesbeheer integreert voor de meest veeleisende sectoren (financiën, verzekeringen, gezondheidszorg, ...)

Onze expertise is al erkend door HubSpot met het behalen van de Gold Solutions Partner- accreditatie in juli 2024.

Saturn, een nieuwe planeet in het ecosysteem van Universem

In 2007 lanceerden Sébastien François, Simon-Pierre Breuls en Hubert de Cartier Universem, gebaseerd op de ervaring die ze hadden opgedaan bij het openen van een online winkel. Jaar na jaar groeide het bedrijf, en Universem werd een belangrijke speler in de wereld van onafhankelijke digitale bureaus in België, met klanten zoals MeDirect, Orange, Beobank, Leonidas, NAVO, Renmans, en meer.

In 2020 identificeerde Simon-Pierre de behoefte om innovatieve Belgische B2B-KMO’s te ondersteunen op het gebied van marketing, en hij lanceerde Ariane Consulting. Onlangs omgedoopt tot Maia Consulting, biedt dit bedrijf parttime in-house marketingmanagers aan voor korte- of langetermijnopdrachten. Een echt succes, met meer dan 30 KMO’s die hun groei ondersteunen dankzij (digitale) marketing.

Hubert neemt nu de leiding als CEO van deze nieuwe entiteit, Saturn, om het dienstenaanbod van Universem verder uit te breiden.

Als partners in de drie entiteiten, zijn Sébastien, Simon-Pierre en Hubert vastbesloten om het ecosysteem in de komende jaren verder te ontwikkelen. Deze verschillende entiteiten bieden complementaire digitale expertise die nuttig is om de groei van Belgische bedrijven te ondersteunen door de geavanceerde mogelijkheden van digitale marketing optimaal te benutten.

Back to top button
Close
Close