Home/Campaigns/10 before 10: de ambitieuze doelstellingen van IAB België 10 before 10: de ambitieuze doelstellingen van IAB België Met een duidelijke kloof tussen mediaconsumptie en online reclamebestedingen zegt men wel eens dat het voor de adverteerders in ons land vijf voor twaalf is. Maar dat is negatief. Het IAB spreekt nu over ’10 voor 10’. Zij het in een andere betekenis: 10 before 10 is immers de naam van het ambitieuze project waarmee het IAB wil uitdrukken dat het de online reclamebestedingen in ons land tegen 2010 wil zien stijgen tot 10 % van alle reclamebestedingen. 2007-01-26Comment Belangrijker dan het wat is de vraag naar het hoe, zeker in een markt waar de online reclamebestedingen in 2005 nog maar 2,2 % van het totaal uitmaakten en de markt jaarlijks groeit met zowat 30 tot 35 %. Een van de belangrijkste motoren van die actie is het reeds besproken verticale project waarmee het IAB en zijn leden 15 verticale barometers willen uitwerken voor evenveel verticale industrieën. Die barometers worden dan met behulp van een roadshow aan de betrokken adverteerders voorgestelde. Ze zijn gebaseerd op het vele beschikbare materiaal uit diverse bronnen, aangevuld met specifiek onderzoek met hulp van ondermeer InSites Consulting. Het gaat daarbij respectievelijk om volgende sectoren: telecom; bank en verzekeringen; reizen; spel en vrije tijd; voeding en drank; grootdistributie; automobiel; farmacie; cosmetica; mode en luxeproducten; energie (gas, elektriciteit, petroleum); werk en uitzendarbeid; e-government en openbare sector; onderhoudsproducten; elektrische huishoudapparaten. Met die aanpak wil het IAB op een gerichte manier de aandacht voor en groei van de online reclame bewerkstelligen. www.iab-belgium.be Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address